kelpo lentokeliä oli luvassa peräti kolmeksi päivää peräkanaa keskiseen suomeen. arton kanssa päätimme lähteä pikku maakuntavierailulle. olihan joutsan leivonmäellä perjantai-iltana sattumoisin pylon-race kilpailutkin, joten samalla pääsisi tapaamaan vanhoja tuttujakin.
sää pelipaikalla oli tuulinen ja hieman sateinenkin. porukka valmistautui höystösensuon laidassa illan kisaan, olihan sateen luvattu väistyvän myöhemmin illalla.
jarin ja arton kanssa lähdettiin ajalemaan etelä-savon puolelle, kangasniemelle. se kun oli meille vielä tutkimatonta seutua ja ehkä se kelikin olisi siellä parempi?
starttipaikka löytyi helposti kuntakeskuksen eteläpuolelta.
no mitähän siellä nyt vieläkin säädellään...?
kuvauskeli oli melko huono. aurinko pysytteli melekin koko lennon ajan pilven takana ja suurin osa kuvista oli suttuisia ja tärähtäneitä.
joskus vastavaloonkin otettuihin kuviin saa kivan tunnelman:
kuntakeskusta kauempaa...
...ja lähempää
lapasniemen teollisuusalue
niirasenlahti kuuluu osana puulan vesistöön
meijerinniemi on saanut nimensä mitä ilmeisimmin paikalla sijaitsevan meijerin mukaan :)
kato, täälllähän tulee tuttuja vastaan...
...lisää tuttuja
rantaviivaa on kangasniemellä niin paljon, että rantatontti on melkein joka talolla!
puula-golf metsän keskellä
muitakin urheilulajeja harrastetaan. potkupallopeleissä käytetään näköjään kangasniemellä vain yhtä maalia, mutta peräti kymmentä palloa!
kangasniemi oli lopulta aika nopeasti katsottu. edes paikalliseen roskaruokaa ei ollut aikaa jäädä maistelemaan, vaan lähdimme laskeutumisen jälkeen kiireen vilkkaa takaisin leivonmäelle, jossa kisat olivat kuulemma jo alkaneet.
lähestyessämme lentopaikkaa, näimme sinne laskeutuvan myös keltaisen helikopterin. mielessämme pohdiskelimme, että ei kai vaan mitään ikävää ole sattunut?
pian selvisi, että oli tapahtunut vakava onnettomuus, jossa kilpailun ulkopuolella lentäneen ulkomaalaisen pilotin liidin oli menettänyt lentotilansa n. 50 m:n korkeudella. seurauksena oli ollut maahansyöksy vakavin seurauksin. paikalla oli runsaasti hälytysajoneuvoja ja niiden henkilökuntaa.
onnettomuuden uhri vietiin keskisuomen keskussairaalaan kriittisessä tilassa.
uutisissa toimittajat ovat muuttaneet jostain syystä varjoliitimen riippuliitimeksi.
tätä kirjoittaessa olen kuullut positiivisia uutisia lentäjän toipumisesta, eikä välitöntä hengenvaaraa enää kuulemma ole.
toivotan tutulle kaverille voimia pitkään toipumisjaksoon ja hienoja lentoja vielä tulevaisuudessakin!
sää pelipaikalla oli tuulinen ja hieman sateinenkin. porukka valmistautui höystösensuon laidassa illan kisaan, olihan sateen luvattu väistyvän myöhemmin illalla.
jarin ja arton kanssa lähdettiin ajalemaan etelä-savon puolelle, kangasniemelle. se kun oli meille vielä tutkimatonta seutua ja ehkä se kelikin olisi siellä parempi?
starttipaikka löytyi helposti kuntakeskuksen eteläpuolelta.
no mitähän siellä nyt vieläkin säädellään...?
kuvauskeli oli melko huono. aurinko pysytteli melekin koko lennon ajan pilven takana ja suurin osa kuvista oli suttuisia ja tärähtäneitä.
joskus vastavaloonkin otettuihin kuviin saa kivan tunnelman:
kuntakeskusta kauempaa...
...ja lähempää
lapasniemen teollisuusalue
niirasenlahti kuuluu osana puulan vesistöön
meijerinniemi on saanut nimensä mitä ilmeisimmin paikalla sijaitsevan meijerin mukaan :)
kato, täälllähän tulee tuttuja vastaan...
...lisää tuttuja
rantaviivaa on kangasniemellä niin paljon, että rantatontti on melkein joka talolla!
puula-golf metsän keskellä
muitakin urheilulajeja harrastetaan. potkupallopeleissä käytetään näköjään kangasniemellä vain yhtä maalia, mutta peräti kymmentä palloa!
kangasniemi oli lopulta aika nopeasti katsottu. edes paikalliseen roskaruokaa ei ollut aikaa jäädä maistelemaan, vaan lähdimme laskeutumisen jälkeen kiireen vilkkaa takaisin leivonmäelle, jossa kisat olivat kuulemma jo alkaneet.
lähestyessämme lentopaikkaa, näimme sinne laskeutuvan myös keltaisen helikopterin. mielessämme pohdiskelimme, että ei kai vaan mitään ikävää ole sattunut?
pian selvisi, että oli tapahtunut vakava onnettomuus, jossa kilpailun ulkopuolella lentäneen ulkomaalaisen pilotin liidin oli menettänyt lentotilansa n. 50 m:n korkeudella. seurauksena oli ollut maahansyöksy vakavin seurauksin. paikalla oli runsaasti hälytysajoneuvoja ja niiden henkilökuntaa.
onnettomuuden uhri vietiin keskisuomen keskussairaalaan kriittisessä tilassa.
uutisissa toimittajat ovat muuttaneet jostain syystä varjoliitimen riippuliitimeksi.
tätä kirjoittaessa olen kuullut positiivisia uutisia lentäjän toipumisesta, eikä välitöntä hengenvaaraa enää kuulemma ole.
toivotan tutulle kaverille voimia pitkään toipumisjaksoon ja hienoja lentoja vielä tulevaisuudessakin!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti