...etelä-pohjanmaan liitäjien varjoliitokurssilla!
kelien kanssa ollaan tässä vähän oltu pulassa ja vasta nyt pääsimme oppilaiden kanssa tositoimiin.
peräti yhdeksän oppilasta sai tuntumaa peränteellä korkeisiin lentoihin.
"korkea" lento tämän päivän olosuhteissa tarkoitti 150-250 metrin korkuisia hinauksia n 600 m:n hinausnarulla. enempään ei olisikaan pystynyt, pilven alaraja tuli jo näilläkin korkeuksilla välillä vastaan.
muutamia kuviakin tuli otettua ennen kameran akun hyytymistä:
arttu täyttää liidintä
mika (k) tarkastaa liitimen lentotilan ennen ilmaannousua
mika (m) on juuri saanut jalat ilmaan hinauksen alussa
petriköhän siellä nyt on lennolla?
liitimessä punossotku c-linjassa.
tämä havaittiin, kun liidin oli jo korkeammalla ja koska sijaitsi vielä keskellä, ei aiheuttanut puoltamistakaan.
markus laskuun
jarmo ainoana sai olla kokom päivän "sisätöissä" lämpimässä autossa.
kurssin nuorin ja vanhin (josua ja tuomo) neuvonpidossa
ruuhkaa startissa
niin oli kiivas päivä, ettei tulien äärellekään ennätetty kuin kerran. paikallinen lumikuuro aamusta viivästytti lentotoiminnan aloittamista, mutta siitä huolimatta ennätimme hinata päivän aikana peräti 65 hinausta
tähän loppuun vielä videonpätkä esan lentoonlähdöstä
kelien kanssa ollaan tässä vähän oltu pulassa ja vasta nyt pääsimme oppilaiden kanssa tositoimiin.
peräti yhdeksän oppilasta sai tuntumaa peränteellä korkeisiin lentoihin.
"korkea" lento tämän päivän olosuhteissa tarkoitti 150-250 metrin korkuisia hinauksia n 600 m:n hinausnarulla. enempään ei olisikaan pystynyt, pilven alaraja tuli jo näilläkin korkeuksilla välillä vastaan.
muutamia kuviakin tuli otettua ennen kameran akun hyytymistä:
arttu täyttää liidintä
mika (k) tarkastaa liitimen lentotilan ennen ilmaannousua
mika (m) on juuri saanut jalat ilmaan hinauksen alussa
petriköhän siellä nyt on lennolla?
liitimessä punossotku c-linjassa.
tämä havaittiin, kun liidin oli jo korkeammalla ja koska sijaitsi vielä keskellä, ei aiheuttanut puoltamistakaan.
markus laskuun
jarmo ainoana sai olla kokom päivän "sisätöissä" lämpimässä autossa.
kurssin nuorin ja vanhin (josua ja tuomo) neuvonpidossa
ruuhkaa startissa
niin oli kiivas päivä, ettei tulien äärellekään ennätetty kuin kerran. paikallinen lumikuuro aamusta viivästytti lentotoiminnan aloittamista, mutta siitä huolimatta ennätimme hinata päivän aikana peräti 65 hinausta
tähän loppuun vielä videonpätkä esan lentoonlähdöstä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti