harvinaista herkkua tämän kesän säät huomioonottaen tarjoili kaakkoissuomeen luvattu "pitkä" ennuste.
peräti kolmen päivän ajaksi oli luvassa poutaa ja heikkoja tuulia :)
eipä siinä sitten kauaa tarvinnut miettiä matkakohdetta. varsinkin kun seudun paikkakunnat on muutenkin jääneet mulla vähemmälle huomiolle.
jarille oli pukannut kesälomaa myös ja treffattiin ensimmäisenä iltana kuusankoskella, mistä olin löytänyt ihanteellisen starttipaikan kymijoen ja lahdentien läheltä.
palstoilla huudeltiin jo aiemmin lentoaikeista, mutta liekö tuollapäin suomea lainkaan harrastajia, koska aivan kahdestaan saimme nauttia ilmatilasta...?
jari tutkailee, että mikähän se tuo häkkyrä lienee?
kuusankosken keskustaa...
...ja kirkonseutua
taustalla kuusaansaaren tehdas ja etualalla kymin tehdas. paperituotteita lienee tekevät?
voikkaan tehtaan tuotannon muistan loppuneen joitain vuosia sitten
keltinkosken silta ja voimala
kymijoen alavirrassa näkyvät jo seuraavat teollisuustaajamat: myllykoski sekä inkeroinen/anjala
vaikka seudulla on maanviljelystä (varalaskupaikkoja) runsaasti, itse kouvolan kaupunki sijaitsee lähes metsän keskellä. mites tuonne nyt sitten lentäisi viisaasti?
kouvola on rautateiden risteysasema ja sen huomaa ilmasta helposti
muutama melko korkea kerrostalo sijoittuu myös kaupunkialueelle.
kaupungin urheilupaikat
isäni kävi armeijan kuulemani mukaan juuri kouvolassa 1950-luvulla. varuskunta on sittemmin lopetettu ja rakennusten korvaavaa käyttöä suunnitellaan.
korian keskustaa. oranssit rakennukset ovat hankkijan entinen rehutehdas. hankkija on mennyt konkurssiin aikapäiviä sitten, mutta mainoiskyltti rakennuksen seinässä muistuttaa yhä osuusliikkeen loiston päivistä.
korian varuskunta on perustettu alunperin suojaamaan koriansiltaa vihollisen tuhotöiltä.
itse olin inttiaikoina muutaman viikon komennuksella korialla, mutta kovasti paikat näyttää oudolta?
johtuu ehkä siitä, että valtaosa ajasta kului metsässä telttamajoituksessa ;)
jarikin malttaa viimein tulla laskuun valotolppia väistellen.
peräti kolmen päivän ajaksi oli luvassa poutaa ja heikkoja tuulia :)
eipä siinä sitten kauaa tarvinnut miettiä matkakohdetta. varsinkin kun seudun paikkakunnat on muutenkin jääneet mulla vähemmälle huomiolle.
jarille oli pukannut kesälomaa myös ja treffattiin ensimmäisenä iltana kuusankoskella, mistä olin löytänyt ihanteellisen starttipaikan kymijoen ja lahdentien läheltä.
palstoilla huudeltiin jo aiemmin lentoaikeista, mutta liekö tuollapäin suomea lainkaan harrastajia, koska aivan kahdestaan saimme nauttia ilmatilasta...?
jari tutkailee, että mikähän se tuo häkkyrä lienee?
kuusankosken keskustaa...
...ja kirkonseutua
taustalla kuusaansaaren tehdas ja etualalla kymin tehdas. paperituotteita lienee tekevät?
voikkaan tehtaan tuotannon muistan loppuneen joitain vuosia sitten
keltinkosken silta ja voimala
kymijoen alavirrassa näkyvät jo seuraavat teollisuustaajamat: myllykoski sekä inkeroinen/anjala
vaikka seudulla on maanviljelystä (varalaskupaikkoja) runsaasti, itse kouvolan kaupunki sijaitsee lähes metsän keskellä. mites tuonne nyt sitten lentäisi viisaasti?
kouvola on rautateiden risteysasema ja sen huomaa ilmasta helposti
muutama melko korkea kerrostalo sijoittuu myös kaupunkialueelle.
kaupungin urheilupaikat
isäni kävi armeijan kuulemani mukaan juuri kouvolassa 1950-luvulla. varuskunta on sittemmin lopetettu ja rakennusten korvaavaa käyttöä suunnitellaan.
korian keskustaa. oranssit rakennukset ovat hankkijan entinen rehutehdas. hankkija on mennyt konkurssiin aikapäiviä sitten, mutta mainoiskyltti rakennuksen seinässä muistuttaa yhä osuusliikkeen loiston päivistä.
korian varuskunta on perustettu alunperin suojaamaan koriansiltaa vihollisen tuhotöiltä.
itse olin inttiaikoina muutaman viikon komennuksella korialla, mutta kovasti paikat näyttää oudolta?
johtuu ehkä siitä, että valtaosa ajasta kului metsässä telttamajoituksessa ;)
jarikin malttaa viimein tulla laskuun valotolppia väistellen.
Tosi upea sarja. Kouvolan kasarmialue on lähes kokonaan uudessa käytössä noin 90 % rakennuksista on peruskorjattu uuteen sivíilikäyttöön.
VastaaPoistamitäs kaikkee noissa nykyään onkaan?
VastaaPoistaHienoja ilmakuvia...noista saisi hienoja postikortteja...mee tarjoamaa kuvia kouvolan matkailuihmisille...nykyää postikortteja ei oikein tehdä :)
VastaaPoistaJussi L.
ei varmaan, kun kaikki lähettää vaan tekstareita ja sähköpostia ;)
VastaaPoistakotipaikkakunnaltani ähtäristä oon pari sarjaa tehnytkin ja aika mukavasti käyneet kaupaksi.
Käyppä tarjoomassa kuvia Kouvolan matkailulle...Kouvolasta ei ole moneen vuoteen postikotteja ilmestynyt...piiroskortteja toki on.
VastaaPoista