lauantaiaamuna arto valitteli, että pikkutunneille asti kuunneltu lauri tähkän lauluääni oli saanut aikaan pientä päänkivistystä. ehkä siitä syystä arton lähtövalmistelut olivat vielä tavallistakin verkkaisemmat ;)
suunnitelmissa oli lentää jokivartta myöten myötätuulessa rannikolle uuteenkaarlepyyhyn.
ilma oli alempana ikävän mykkyräistä ja vielä kylmää! ja paskat se mitään myötätuultakaan lopulta ollut. oikeestaan sivutuuli koko matkan ajan.
härmänportin alueelle on keskittynyt alahärmän kaupanteko.
knuuttilanraittia on kuvattava aina ohilennellessä. on se senverran erikoinen ilmestys tänä päivänä, kun puolenkymmentä vierekkäistä taloa on vielä alkuperäisasussaan.
voltti on ollut joskus vireä kylä
jopas oli paljon hevosia samalla pellolla!
kun korkeutta kertyi parisataa metriä, ilma muuttui lämpimäksi ja tasaisemmaksi.
ekola on alahärmän pohjoisimpia kyliä
karkauksessa on tämmönen iso navetta
kaksoisvirran maako? ei vaan keppo, jossa lapuanjoki halkeaa kahtia ja väliin jäävä maa-alue muodostaa saaren. tästä eteenpäin aurinko oli pilvessä, mutta ihmeellisen voimakasta turbulenssia silti esiintyi aina sillointällöin :(
eikö se kauppias oo kertonu keppolaisille, että läkkipeltiä saa myös värjättynä ?-)
aina ei mene kuten stromsössä...
Lapuanjoet palaavat takaisin yhteen jepualla
kiitolaforsen (suom. kiitolankoski)
mirkasta jepua tunnetaan. hio ja slipa!
jepuan kirkko ja hautausmaa
arto alapuolella
alajepua eli ytterjeppo. vt8 ja vt19 kohtaamispaikka
uudenkaarlepyyn edustalla on yllättävän paljon saaristoa
kaupungin keskustaa
laskupaikaksi valikoin juthbackasta löytyneen nurmipellon. paikka osoittautuikin mainioksi, koska aivan vieressä oli aamupalapaikka :)
satuimme vielä törmäämään ystävälliseen pariskuntaan, joka kyyditsi meidät takaisin alahärmään. kiitokset kyydistä vielä sinne munsalaan!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti