...etelälounas 1m/s, +6, aurinkoista, meriveden pinnankorkeus -50cm.
voiko siis parempaa toivoa keskivertoparamoottorilentäjä?
moikipäässä on tuuleskellut joskus enemmänkin. joulukuussa vuonna 1975 mitattiin moikipäässä 10 min keskituuleksi 31m/s, joka on edelleen suomen tuuliennätys =0
rannikkoseudulle matkatessa oli hämmästyttävää nähdä, kuinka vähän lunta on enää maassa vaasan seuduilla.
ähtärissä kahlasin munia myöten hangessa eilen moottorikelkan kanssa ja täällä on pellot paljaana jo!
melko merkittävissä maisemissa olimme suunnitelleet tämän päivän lentomme lennettävän:
moikipäässä on muutenkin infra kohdallaan paramoottorilentoja ajatellen. starttipaikaksi valikoitui aivan luonnostaan bredskäretin kalasatama sen sisältämien palvelujen vuoksi ;)
reilut puolenkymmentä kerholaista saatiin kasalle tänään maalahteen meren jäälle huippuolosuhteisiin.
"jp" ehätti ilmoille ensin
arton kanssa siitä hipsittiin pian perään. arto lähti tavoittelemaan merenkurkun perimmäisiä luotoja, mutta mua kiinnosti enemmän rakennettu maisema. bergön saari on ympärivuotisen lossiyhteyden päässä mantereesta. muinoin saaren nimi oli vardö (susiluoto), mutta asukkaat kokivat sen halventavaksi nimeksi ja vaihtoivat saaren nimen.
entinen itsenäinen kunta liitettiin maalahteen vuonna 1973, mutta on yhä melko eristynyt alue sijaintinsa ja kulkuyhteyksiensä takia.
ääk!
tie päättyy järveen! että pitikin lähteä :)
lauttayhteyden tämä pää onkin jo korsnäsin puolta.
bergössä on oma kirkkokin
kylänraittia. horisontissa vasemmalla muuten ruåttin rannikko...
no, tämä kylä oli äkkiä katottu. mitäs sitten? aamupäivästä keli ei ehkä olisi vielä kovin "tinttinen" mantereen puolellakaan? nojoo, suunta sitten kohti molpea, eli suomeksi moikipäätä.
moikipään kirkonkylää
saattoi muuten olla ensimmäinen kerta, kun moottoroitu varjoliidin nähdään näillä seuduin?
joka niemen notkoon ja saarelmaan...
saaritontti kasvaa näillä seuduilla koko ajan siten, että maanpinta kohoaa merestä n. 1cm/vuosi. eli esim. 500 vuoden päästä näillekin tonteille ajellaan autolla myös kesäisin
idyllisiä veneveajoja moikipään finnhamnsvikeninlahdella
danspaviljong luki kartassa tällä kohtaa. mitä ikinä se sitten merkitseekin ;)
tuulellakäyvät ;)
korsnäsin merituulipuisto taustalla.
mauri kertaa alueen vesistöstä pyydystämänsä ahvenen strategisia mittoja artolle.
arto lupasi tuoda katiskansa jo ensi kevään näille vesille...
oman lentoni jälkeen treenailtiin laihialaisten ilpon ja maurin kanssa paramoottoristartteja
ilpon eka yritys paramoottorilla johti heti ylösnousemukseen!
kivat lennot ennennäkemättömissä maisemissa loistosäässä ja -seurassa.
kiitos kaikille mukanaolleille!
voiko siis parempaa toivoa keskivertoparamoottorilentäjä?
moikipäässä on tuuleskellut joskus enemmänkin. joulukuussa vuonna 1975 mitattiin moikipäässä 10 min keskituuleksi 31m/s, joka on edelleen suomen tuuliennätys =0
rannikkoseudulle matkatessa oli hämmästyttävää nähdä, kuinka vähän lunta on enää maassa vaasan seuduilla.
ähtärissä kahlasin munia myöten hangessa eilen moottorikelkan kanssa ja täällä on pellot paljaana jo!
melko merkittävissä maisemissa olimme suunnitelleet tämän päivän lentomme lennettävän:
moikipäässä on muutenkin infra kohdallaan paramoottorilentoja ajatellen. starttipaikaksi valikoitui aivan luonnostaan bredskäretin kalasatama sen sisältämien palvelujen vuoksi ;)
reilut puolenkymmentä kerholaista saatiin kasalle tänään maalahteen meren jäälle huippuolosuhteisiin.
"jp" ehätti ilmoille ensin
arton kanssa siitä hipsittiin pian perään. arto lähti tavoittelemaan merenkurkun perimmäisiä luotoja, mutta mua kiinnosti enemmän rakennettu maisema. bergön saari on ympärivuotisen lossiyhteyden päässä mantereesta. muinoin saaren nimi oli vardö (susiluoto), mutta asukkaat kokivat sen halventavaksi nimeksi ja vaihtoivat saaren nimen.
entinen itsenäinen kunta liitettiin maalahteen vuonna 1973, mutta on yhä melko eristynyt alue sijaintinsa ja kulkuyhteyksiensä takia.
ääk!
tie päättyy järveen! että pitikin lähteä :)
lauttayhteyden tämä pää onkin jo korsnäsin puolta.
bergössä on oma kirkkokin
kylänraittia. horisontissa vasemmalla muuten ruåttin rannikko...
no, tämä kylä oli äkkiä katottu. mitäs sitten? aamupäivästä keli ei ehkä olisi vielä kovin "tinttinen" mantereen puolellakaan? nojoo, suunta sitten kohti molpea, eli suomeksi moikipäätä.
moikipään kirkonkylää
saattoi muuten olla ensimmäinen kerta, kun moottoroitu varjoliidin nähdään näillä seuduin?
joka niemen notkoon ja saarelmaan...
saaritontti kasvaa näillä seuduilla koko ajan siten, että maanpinta kohoaa merestä n. 1cm/vuosi. eli esim. 500 vuoden päästä näillekin tonteille ajellaan autolla myös kesäisin
idyllisiä veneveajoja moikipään finnhamnsvikeninlahdella
danspaviljong luki kartassa tällä kohtaa. mitä ikinä se sitten merkitseekin ;)
tuulellakäyvät ;)
korsnäsin merituulipuisto taustalla.
mauri kertaa alueen vesistöstä pyydystämänsä ahvenen strategisia mittoja artolle.
arto lupasi tuoda katiskansa jo ensi kevään näille vesille...
oman lentoni jälkeen treenailtiin laihialaisten ilpon ja maurin kanssa paramoottoristartteja
ilpon eka yritys paramoottorilla johti heti ylösnousemukseen!
kivat lennot ennennäkemättömissä maisemissa loistosäässä ja -seurassa.
kiitos kaikille mukanaolleille!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti