Lukijat

torstai 9. syyskuuta 2010

helvetin ja siperian kautta melkein vankilaan

iltapäivälle oli luvattu heikkoa länsituulta. aurinko laskee länteen myös...
tämähän tarkoittaa sitä, että voisi lentää matkalennon itään päin ja aurinko olisi koko ajan takapuolella... nam!
pieni pläntti kotimaata oli vielä tutkimatta virtain vaskivedeltä idän suuntaan. heikin sain houkutelluksi (eipä paljoa tarvinnut houkutella:)mukaan. onnekkaan sattuman kautta saimme kuskiksi ihan viime minuuteilla erään kerhomme oppilaan takavuosilta.
ilmaan noustiin vaskiveden kylän lähistöltä.















nojoskylää vaskivedellä. kuskimme asustelee tällä kylällä.
















helvetinjärven kansallispuiston maisemaa.

















paikka on melkoista korpea, mutta juuri lännen suunnalla oli suuri pelto varalaskupaikkana. tämän lähemmäksi ei silti oikein tohtinut mennä.
















mustajärven kylä ruovedellä. alareunan vasemmalle kääntyvää tietä pitkin pääsee haapamäelle.
















pajuskylää

















syvinkisalmen sillan ali on joku kouho kuulemma lentänyt paramoottorilla n. 10 vuotta sitten ;)

















ruoveden tuuhoskylää

















kyllä siperia opettaa! mitähän se nyt tässä tapauksessa mulle opettaa?
no, vaikka sen, että älä lennä matalissa vetten päällä...
"siperia" niminen saari tarjanteessa.

















makkoskylää tarjanteen rannalla

















salussärkkä ala-kolkissa on ehkä suomen toiseksi kaunein harjumaisema heti peränteen punkaharjun jälkeen ;)

















hokkaskylää vilppulassa pohjaslahdentien varrella.

















kuinka jollain maatilalla voi olla noin monta navettaa ja noin vähän peltoa ???
















myöhemmin selkisi, että kyseessä on mäkelän kanala. kanafarmari anita mäkelä on ainakin takavuosilta tunnettu nimi kiihdytysautopiireissä.

vain n. 1,5 tunnin lennon jälkeen kone sammui pensapulaan ja laskupaikkaa piti alkaa suunnittelemaan. korkeutta oli korpitaipaleen päällä runsaasti, joten hyvin liukui mänttä-vilppulan huhtijärven kylän suurelle peltoaukealle asti. vielä ennen laskua kerkesi kuvan ottaa vilppulan vankilasta ajosjärven rannalta. järven takana vilppulan suuri sahalaitos.
















lyhyt lentoaika täydellä tankilla selittyy sillä, että lensin kerhon koneella. heikki lensi mun koneella, kun sen oma oli rikki. kerhon kone on lyhytpotkurinen ja simoninin moottorilla varustettu. lisäksi sen seos on säädetty varmuuden vuoksi rikkaalle. asetuin ladon seinustalle odotteleen kuskia ja taisin hieman torkahtaakkin, kun minut herätti vaimea pörinä yläilmoista. heikki perkele on saanut bensan riittämään näin pitkään! kiinnitin huitomalla huomion ja saatiin sitten nostaa samoilta sijoilta kamppeet hakumiehen autoon. kiitos seppo kuskausjutuista!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti