etelä-pohjanmaan liitäjien syksyllä aloitettu varjoliitokurssi oli tullut taas siihen vaiheeseen, missä tarkastettiin kurssin osallistujien kanssa kerhon lentokamppeet, suoritettiin koulutus pelastusvarjon käyttöön, käytiin simuloiden läpi epävakaita lentotiloja sekä pakattiin malliksi yksi pelastusvarjo.
tällä kertaa kokoonnuimme sedu ähtärin koulutien juhlasalissa (entinen ähtärin ammattikoulu)
päivä aloitettiin liitimien tarkastuksella:
siivet käytiin huolella läpi monen silmäparin voimin. punoksia mittailtiin pistokoeluontoisesti ja koska kutistumia havaittiin, venyteltiin c- ja d-kantompunokset huoltoluontoisesti kaikista liitimistä.
myös valjaat tarkastettiin läpikotaisin.
lentokaluston tarkastuksen lopputuloksena havaittiin jälleen kerran, että kerholla on käytössä hyväkuntoinen, laadukas ja turvallinen koulutuskalusto ensi talveksi.
ainoastaan pari pikkupuutetta joudumme korjaamaan.
tilasin jo kaksi varaosajarrupunosta kuluneiden tilalle sekä hinauslenkit valjaisiin, joissa niitä ei tehtaan varustukseen kuulu lainkaan.
yksi vakava puutekin varusteista tarkastuksessa löytyi!
katkaiseppa tuolla nyt sitten hinausnaru nopeasti.... :(
päivä jatkui "ossi-varjoliitosimulaattorin" avulla toteutettavin harjoituksin.
jukka-pekka pääsi heittämään aidon pelastusvarjon:
muut joutuivat tyytymään halpaan kopioon:
simulaattorissa treenailtiin myös kaikenlaista muuta tilannetta, mikä lentäessä saattaa joskus tulla eteen. veli näyttää, kuinka liidintä voi ohjata ilman jarrujakin.
tommi teki b-sakkauksen niin voimalla, että pärstynyt "b-kantopunos" napsahti poikki :)
henry demonstroi oppilaille taitolentoliikettä nimeltä "helicopter" ;)
lopuksi tuuletettiin, tarkastettiin ja pakattiin malliksi yksi pelastusvarjo. ensimmäistä kertaa muuten näin varjoliitimen pelastusvarjon sisäpussiin integroidun "aputatin"
sitten "ossi" alas, kamat autoon ja paperihommiin...
tällä kertaa kokoonnuimme sedu ähtärin koulutien juhlasalissa (entinen ähtärin ammattikoulu)
päivä aloitettiin liitimien tarkastuksella:
siivet käytiin huolella läpi monen silmäparin voimin. punoksia mittailtiin pistokoeluontoisesti ja koska kutistumia havaittiin, venyteltiin c- ja d-kantompunokset huoltoluontoisesti kaikista liitimistä.
myös valjaat tarkastettiin läpikotaisin.
lentokaluston tarkastuksen lopputuloksena havaittiin jälleen kerran, että kerholla on käytössä hyväkuntoinen, laadukas ja turvallinen koulutuskalusto ensi talveksi.
ainoastaan pari pikkupuutetta joudumme korjaamaan.
tilasin jo kaksi varaosajarrupunosta kuluneiden tilalle sekä hinauslenkit valjaisiin, joissa niitä ei tehtaan varustukseen kuulu lainkaan.
yksi vakava puutekin varusteista tarkastuksessa löytyi!
katkaiseppa tuolla nyt sitten hinausnaru nopeasti.... :(
päivä jatkui "ossi-varjoliitosimulaattorin" avulla toteutettavin harjoituksin.
jukka-pekka pääsi heittämään aidon pelastusvarjon:
muut joutuivat tyytymään halpaan kopioon:
simulaattorissa treenailtiin myös kaikenlaista muuta tilannetta, mikä lentäessä saattaa joskus tulla eteen. veli näyttää, kuinka liidintä voi ohjata ilman jarrujakin.
tommi teki b-sakkauksen niin voimalla, että pärstynyt "b-kantopunos" napsahti poikki :)
henry demonstroi oppilaille taitolentoliikettä nimeltä "helicopter" ;)
lopuksi tuuletettiin, tarkastettiin ja pakattiin malliksi yksi pelastusvarjo. ensimmäistä kertaa muuten näin varjoliitimen pelastusvarjon sisäpussiin integroidun "aputatin"
sitten "ossi" alas, kamat autoon ja paperihommiin...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti