jäipä taannoin raportoimatta tykkänään raahessa poikkeeminen oulusta tullessa.
suunniteltu tornion keikka täytyi unohtaa, koska paikallinen paramotoristikaan (esa "emppu" kuismanen) ei löytänyt sieltä sinnikkäästä etsimisestä huolimatta kelvollista starttipaikkaa tähän vuodenaikaan.
ajeltiin rouvan kanssa sitten rantatietä etelää kohti ja keli oli melko masentavaa
raahe-pattijoen lentokentällä oli aikomus käydä kurkkaamassa, oliko kenttä startattavassa kunnossa. en vaan meinannut löytää kenttää mistään, kun oli niin huonot opasteet, eikä karttaakaan tullut matkaan.
pyhäjärven lepakkomies antoi puhelimessa sitten kelvolliset ajo-ohjeet, joidenka avulla kentän löydän. yksi ohjeista muuten kuului, että kun näet hillmanin halkopinossa, olet jo melko lähellä!
polttaa, polttaa....
pattijoen kenttä olikin kuivunut kivasti. ponkaisin ilmoille, mutta pilvikorkeus oli senverran matala, ettei tohtinut kylille lähteä
ihan uuden kerhokämpän olivat raahen ilmailijat juuri saaneet aikaiseksi. muutama kerholainen olikin tuolla punaisessa rakennuksessa purjekoneita kunnostamassa kesäsesonkia silmälläpitäen.
lyhyt lento lähiympäristössä ja sitten raahen keskustaan etsimään uutta starttipaikkaa.
lyhyen etsinnän jälkeen aivan kylän keskustasta löytyikin paikka, mistä saisi kameran vietyä korkeuksiin.
tuosta rantatorilta meinasin aluksi lähteä, mutta sitten alkoi ilettämään häiritä kaupunkilaisten sunnuntai-iltapäivän rauhaa paramoottorin kurnutuksella.
raahen rautatieasema tuossa lidlin takana
kivikirkon silhuetti piirtyy perämerta vasten
rintamamiestaloja sekä taustalla raahen ruukin terästehtaat. olikohan nyt niin, että suomen pisin rakennus löytyy juuri tuolta?
tuonne pizzeria "finlandiaan" mentiin lopuksi syömään. pitihän se arvata, että turkkilaisten karvakäsien paikka se silti oli!
oops! nytpä paljastui, että lento raahen yllä oli pelkkää toiveunta vaan...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti