kelien ollessa eilen kohdillaan, sovittiin lennoista ruoveden kauniissa kesämaisemissa.
murolehan jäi taannoin korkkaamatta kovan tuulen takia, joten nyt oli aika paikata tuokin.
tutun köörin (arto, heikki ja minä)lisäksi olimme saaneet lisävahvistuksen lentolaivueeseemme pohjoiskarjalasta martikaisen ollin muodossa.
kelin arveltiin olevan lennettävää jo siinä 17.00 aikoihin ja sitähän se tosiaan olikin. ilmaannousun jälkeen paljastui, että pahempia termoröykkyjä ei enää ilmassa tuntunut. maa alkaa siis olla tasaisen lämmintä joka paikasta jatkuvien helteiden ansiosta.
tämän salmen läpi kulkee laivareitti ruovedeltä kautun kanavaan
kautun kanava
oikealla ruoveden emäntäkoulu ruhalassa, joka ei enää kuulemma olekaan emäntäkoulu...
ilmeisesti emäntien tarve on takavuosista vähentynyt?
nykyään tiloissa toimiikin maahanmuuttajien vastaanottokeskus.
ranta-asutusta pöytäselän rannalla. akseli gallen-kallelan erämaa-ateljee "kalela"
sijaitsee tuossa keskimmäisessä niemessä.
siitä nyt ei kummoista kuvaa saa, koska on niin puiden peitossa.
pian tämän kuvan ottamisen jälkeen moottori sammui melko äkisti. arvasin äänestä heti, että kiinnileikkaantuminen oli syynä enkä edes yrittänyt käyntiin, vaan keskityin maastolaskuun hieman ahtaan näköiseen paikkaan kahden sähkölinjan väliin.
siitä sitten talsimaan helteessä lähtöpaikalle, jonne oli matkaa kolmisen kilometriä.
olli oli tupeloinut startissa kaasun kanssa ja tuloksena oli vanha tuttu vika.
verkko on kovaa ainetta, kun leikkaa potkurin päästä palat siististi pois!
moni saha tekee karheempaa jälkeä ;)
kamppeitani ollin kanssa hakiessamme poikettiin ottaan kuvat kalelasta maasta käsin.
heikki aikoi lentää muroleen lenkin jälkeen virroille, joten seurailin häntä sitten autolla koko loppumatkan ajan. tässä heikillä menossa viides lentotunti saman päivän aikana. tuolla istumisellahan olisi finnairin kyydissä päässyt jo melkeen kanarialla asti...
illalla sieppasin pystyn pois koneesta ja totesin, että kuumaahan tuolla on vähän ollut...
epäselvää on, mikä aiheutti kiinnileikkantumisen varoittamatta. seosruuveja olen pitänyt varulta vähän tehtaan ohjetta suuremmallakin, mutta olen myös havainnut koneen kuluttavan melko vähän bensaa. tukos jossain kaasuttimen kanavassa?
Aika usein tuntuu koneen kanssa tulevan ongelmia, mutta käytännössä taitaa niitä lentotuntejakin tulla mukavasti! Joten vikaantumisprosentti ei sittenkään ehkä ole kovin suuri!?!
VastaaPoistakyllähän on pakko todeta, että aika epävarmoja vehkeitä nämä ovat... :(
VastaaPoistamiksei moottorisahat ja mopot leivo kiinni yhtä usein? ihan samanlaista tekniikkaa kun kuitenkin ovat.
juuri sain koneen taas laulamaan ja männän vaihdolla siitä tällä kertaa selvisi.