lempäälän priikoolinnokkaan oli rautanevan tapsa kutsunut viikonlopuksi koolle moottoroidun varjoliidon harrastajat ympäri suomen.
optimistisimmat kokoontuivat paikalle jo lauantaiksi, mutta sää ei houkutellut kamppeita jäälle levittelemään :(
siinä keliä kytätessä keskityttiin kalustohuoltoon:
sunnuntaiaamuna uni katkesi klo 6.20, kun korviin tunkeutui kaksitahtimoottorin sulosointu ;) tapsa se oli käynyt auringonnousun tarkastamassa yläilmoista.
muuten ei ruuhkaa jäällä kyllä vielä esiintynyt sinne kamoja kuskatessani...
pikkuhiljaa alkoi harrastajia ilmestymään ja aamulennolla oli jo seuraakin
ensimmäistä kertaa näin tänää wankelmoottorilla varustetun paramoottorin tositoimissa.
on muuten aika miehekkäät saundit tyhjäkäynnillä! lennolla käyntiääni on sivistyneen hiljainen, eikä äkkinäinen osaa arvata käyntiäänen perusteella voimanlähteen erityislaatuisuutta.
tältä näyttää ilmastkäsin lempäälän priikoolinnokka
rannan asutusta lähemmin.
pikku lenkin heitin aamupäivästä lähiseudulle. alkajaisiksi ajelin kylmäkoskelle. se on tämännäköinen paikka jonkunmatkaa viialasta länteen.
kirkonseutua
kylmäkosken vankila lienee yksi suomen nykyaikaisimmista ?
jahas, pojat on päässy aamulenkille. no aamulenkillähän sitä oon minäkin :)
sitten kohti viialaa
viiala on vanha tehdaspaikkakunta. muistelen, että viialassa on sijainnut ainakin nahka-, vaneri-, lastulevy- ja viilatehdas. tänään ei toiminnassa taida olla enää yksikään?
matomäen vesitorni ympäristöineen
entinen itsenäinen kunta on nykyään akaan yksi kylä. tässä kyläkeskustaa sunnuntaiaamuna. hiljaista, kuten muissakin tämän kokoluokan pikkukylissä...
rataa pitkin oli helppo suunnistaa takaisin lempäälään. tien takana lempäälän käsi- ja taideteollisuusoppilaitos.
tää paikka on karttatietojen mukaan nimeltään "mottinen"
lempäälän keskustaa
lempäälän kanava. mutta mitä kuvasta puuttuu ???
lempäälän kirkko on keskiaikainen kivikirkko.
kivalakodit on nuorten kehitysvammaisten ja invalidien kodinomainen hoitolaitos hauralassa
tapio oli pystyttänyt kilpailuhenkisiä varten tuollaisen "pyloniradan" jäälle. päivän mittaan siinä kävi yksi sun toinen kelloa vastaan kokeilemassa. tässä oli helppo huomata, kuinka ajat paranivat pitkin päivää, joten harjoitus tekee mestarin!
yhtään potkuria ei tainnut rikkoontua koko radalla, vaikka kehikko välillä kävikin aika lähellä jäätä.
starttikaatuminen aiheutti ainakin yhden rikkoontumisen, mutta ei tässäkään tilanteessa tainnut kovin suuria marginaaleja jäädä?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti