udinen jälkeen oli sääennusteissa luvassa sadetta pohjoisitaliassa. yhdellä kentällä kävimme seuraavana aamuna, mutta mun kone ei suostunut tulille viallisen tulpan takia. pojat kävivät lyhyellä lennolla ja kertoivat ilman olleen termiikin pilaamaa, joten siinä mielessä vahinkoa ei tullut.
koska kelit olivat epäkelvot, keskityttiin plaanin mukaan turistinähtävyyksiin. venetsia oli seuraava kohteemme. alunperin oli suunnitelmissa ollut lento venetsian yllä, mutta se suunnitelma oli alunperinkin täysin epärealistinen. pari isoa kenttää lähistöllä ja varalaskupaikkoja vailla oleva kaupunki pitkän maasillan päässä ei luo edellytyksiä turvalliseen liitelyyn tämän historiallisen paikan yllä.
kantakaupungille pääsee vain veneellä. joko isommalla...
...tai sitten pienemmällä.
vesiteitä venetsiassa on vähintään yhtä paljon kuin kävelyteitäkin.
olisiko maailman eniten maalattu kaupunki ?
vuosisatoja vanha gondoliperinne elää yhä ja rakastavaiset ympäri maailman tahtovat yhä kokea veneilyn hurmaa venetsiassa
tapsa on löytänyt jotain kuvauksellista venetsiassa :)
venetsialainen oopperataide on maailmankuulu
rapparit alittaa kaarisillan työvälineet mukanaan.
rapattavaa venetsiassa riittääkin...
vihannestori venetsiassa
ylimainostettu koko venetsia! mereen uppoava rapistunut viemäriverkosto koko paikka!
parkkipaikka maksoi kolmen tunnin ajaksi 24 euroa ja neliödesimetrin kokoinen lasagnenpala 12 euroa! vieläkään en ole oikein päässyt taloudelliseen tasapainoon venetsian ryöstöhinnoittelusta...
tämän jälkeen suunnistimme bolognan kautta toista tunnettua turistikohdetta katsomaan. koetin vielä varmistaa, että katsottavaa piisaa tulevillekin sukupolville.
seuraavaksi matka eteni kohti ranskaa välimeren rantatietä pitkin. paikkapaikoin melko lähelle välimeren rantaviivaa oli tie tehty.
pari maisemaa vielä san remon lähettyviltä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti