tänä vuonna mittelöt pidettiin viitasaarella ja kisat taputeltiin kasaan yhden arkipäivän aikana. näin sen pitää ollakin. jyvät erottuvat kyllä akanoista tuossakin ajassa ja saatiinhan lajejakin kokoon peräti kymmenkunta kappaletta yhteensä kolmella kilpailulennolla.
sääolosuhteet olivat melko ihanteelliset. ainoastaan matkalentotehtävän aikana termopuuskat hieman sekoittelivat konsepteja. kilpailijat olivat kuitenkin kaikki kokeneita liitäjiä, eikä elokuun termo enää ole kovin äkäistä.
itse osallistuin kisoihin järjestelypuolella. olen katsonut, että nämä kilpailut ovat vähän nuorempien, notkeampien ja rohkeampien miesten heiniä nykyään ;) ja mukavasti on veri vaihtunutkin esim tässä kymmenen vuoden aikana. ei siellä ollut kuin yksi sama naama, kuin 10 vuotta sitten alahärmän powerparkissa.
se oli minkkisen upi!
jostain syystä lauttamuksen veljessarjasta ei tänä vuonna ollut ketään mukana?
kerhon mainetta ansiokkaasti paikkasi kuitenkin asuinmaan pekka
jonkinlaista historiaa tehtiin myös kisoissa. tamkik:n kerhosta oli lähetetty ensimmäistä kertaa edustajia kilpailuun! tässä ojamon kalle tsiikailee potkukeppiä pylontehtävällä.
ja tässä corellin marko nappasi juuri täydet pistett "starttivarmuus"-tehtävällä
sorjosen kimmo valmiina starttaamaan. turvallisuussyistä lupa lähtöön hoituu merkinantolipulla. tässä lippumiehenä ilkka peura.
smolanderin timo urakoi sekä jaloilta-, että pyöriltä starttaavien sarjassa
tuutin antti starttasi ensimmäisenä tehtävälle aikaikkunan auettua.
i
raimo "raipe" pekkinen valmistelee starttiaan.
tikkasen tero "hidas-nopea" tehtävärastilla
ensidepyyttinsä näissä karkeloissa suorittanut mika virolainen pylontehtävällä
huippusuoritus trikesarjassa timolta "seinässä"
lajin viimeisiä turvallisuusinnovaatioita on "airbäg" perseen alla. tämä pehmentää törmäystä maapallon kanssa ja saattaa säästää invalidisoitumiselta kun asiat ajautuvat tarpeeksi paljon pieleen.
vaikka kilpailumme ei ollutkaan varsinaisesti mikään yleisötilaisuus, oli katsojia saapunut kaukaakin.
briefingiä odotellessa
"economy"-tehtävälle moottori polttoaineineen punnittiin tarkasti ennen starttia.
toimitsijoita oli paikalla kiitettävä määrä monesta eri kerhosta. tässä esim: kalajoen liitäjät, ilmasotakoulun lentokerho ja savon liitäjät
kun kilpailu on kovaa, saatetaan äärimmäisetkin keinot ottaa käyttöön. tässä camberkulman säätöä trikesarjan osanottajan ajopelissä;)
näinkin pieneltä pellolta voidaan kisat viedä läpi, kunhan siinä ei ole reunaesteitä. oikealla viitasaaren lentokenttä.
sinne vaan, pilvien sekaan :)
ihan ei fleeri piisannut pallolle asti...
vapepan edustaja kävi meille esitelmöimässä utta systeemiä, jonka mukaan myös moottoroiduilla varjoliitimillä suoritetut etsintälennot olisivat hovikelpoisia lähitulevaisuudessa. tähän astihan homma on perustunut lähinnä yksittäisten aktiivien omaehtoiseen toimintaan ilman rahallista korvausta.
noo, nyt mä oon jaaritellu jo liikaakin. loput kuvat ilman kommenntteja. epäselviä kuvia, mutta niin saattoi olla ottajakin :)
sääolosuhteet olivat melko ihanteelliset. ainoastaan matkalentotehtävän aikana termopuuskat hieman sekoittelivat konsepteja. kilpailijat olivat kuitenkin kaikki kokeneita liitäjiä, eikä elokuun termo enää ole kovin äkäistä.
itse osallistuin kisoihin järjestelypuolella. olen katsonut, että nämä kilpailut ovat vähän nuorempien, notkeampien ja rohkeampien miesten heiniä nykyään ;) ja mukavasti on veri vaihtunutkin esim tässä kymmenen vuoden aikana. ei siellä ollut kuin yksi sama naama, kuin 10 vuotta sitten alahärmän powerparkissa.
se oli minkkisen upi!
jostain syystä lauttamuksen veljessarjasta ei tänä vuonna ollut ketään mukana?
kerhon mainetta ansiokkaasti paikkasi kuitenkin asuinmaan pekka
jonkinlaista historiaa tehtiin myös kisoissa. tamkik:n kerhosta oli lähetetty ensimmäistä kertaa edustajia kilpailuun! tässä ojamon kalle tsiikailee potkukeppiä pylontehtävällä.
ja tässä corellin marko nappasi juuri täydet pistett "starttivarmuus"-tehtävällä
sorjosen kimmo valmiina starttaamaan. turvallisuussyistä lupa lähtöön hoituu merkinantolipulla. tässä lippumiehenä ilkka peura.
smolanderin timo urakoi sekä jaloilta-, että pyöriltä starttaavien sarjassa
tuutin antti starttasi ensimmäisenä tehtävälle aikaikkunan auettua.
i
raimo "raipe" pekkinen valmistelee starttiaan.
tikkasen tero "hidas-nopea" tehtävärastilla
ensidepyyttinsä näissä karkeloissa suorittanut mika virolainen pylontehtävällä
huippusuoritus trikesarjassa timolta "seinässä"
lajin viimeisiä turvallisuusinnovaatioita on "airbäg" perseen alla. tämä pehmentää törmäystä maapallon kanssa ja saattaa säästää invalidisoitumiselta kun asiat ajautuvat tarpeeksi paljon pieleen.
vaikka kilpailumme ei ollutkaan varsinaisesti mikään yleisötilaisuus, oli katsojia saapunut kaukaakin.
briefingiä odotellessa
"economy"-tehtävälle moottori polttoaineineen punnittiin tarkasti ennen starttia.
toimitsijoita oli paikalla kiitettävä määrä monesta eri kerhosta. tässä esim: kalajoen liitäjät, ilmasotakoulun lentokerho ja savon liitäjät
kun kilpailu on kovaa, saatetaan äärimmäisetkin keinot ottaa käyttöön. tässä camberkulman säätöä trikesarjan osanottajan ajopelissä;)
näinkin pieneltä pellolta voidaan kisat viedä läpi, kunhan siinä ei ole reunaesteitä. oikealla viitasaaren lentokenttä.
sinne vaan, pilvien sekaan :)
ihan ei fleeri piisannut pallolle asti...
vapepan edustaja kävi meille esitelmöimässä utta systeemiä, jonka mukaan myös moottoroiduilla varjoliitimillä suoritetut etsintälennot olisivat hovikelpoisia lähitulevaisuudessa. tähän astihan homma on perustunut lähinnä yksittäisten aktiivien omaehtoiseen toimintaan ilman rahallista korvausta.
noo, nyt mä oon jaaritellu jo liikaakin. loput kuvat ilman kommenntteja. epäselviä kuvia, mutta niin saattoi olla ottajakin :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti