tapsahan se järkkäsi jo perinteeksi muodostuneen tapahtuman jälleen viime viikonloppuna lempäälän priikoolinnokassa.
kauniiden säiden houkuttelemana paikalle kiirehti kolmisenkymmentä alan harrastajaa ympäri suomen kahtena viikonlopun päivänä ja yleisö päälle!
parhaimmillaan ilmassa oli yhtäaikaa lähes kymmenkunta pilottia. tässä peräti kolme sattui samaan kuvaan.
lauantain sääolosuhteet olivat hieman tuuliset, mutta lentoja tehtiin silti kosolti.
erkki oli varannut meille oikeen ilmatilan ja ilmoittanut trafille matalalentotoiminnasta. olihan tapahtuma-alue tampere-pirkkalan ctr-alueella.
sekään ei estänyt erään melko harvinaisen lentolaitteen pörräämmistä monta kertaa MEIDÄN ilmatilassa :(videokuvakaappaus)
timo kauhavalta maakäsittelee ja salon pojat seuraavat katseella
viikonlopun aikana nähtiin lukuisa joukko epäonnistuneita starttiyrityksiä jopa tekijämiehilläkin, johtuen jääolosuhteista. liukas jää saa aikaan epävarmuutta/liukastumisia/puutteellista lentotilaan saattamista ym. startissa.
nastakengistä olikin liukkaissa olosuhteissa hyvä apu.
itse olin unohtanut kotiin koko lentolaitteeni, mutta sain erkin ja tapsan forcea lainaksi sunnuntaina.
lieko outo siipi, sivutuuli vai liukkaan kiitotien alitajuinen pelko aiheuttanut peräti kolme peräkkäistä epäonnistunutta yritystä?
https://www.dropbox.com/scl/fi/psqgjr0iz4uo9n1755gcg/Aarno20170305.mp4?dl=0&oref=e&sm=1
niinpä ilmakuvat paikanpäältä piti ottaa multikopterilla :)
kaikenlaisia kameravirityksiä nähtiin paikanpäällä.
tässä eräs:
kyllä avustajia riittää, kun tyttö starttaa ;)
helinä se taisikin lentää koko viikonloppuna eniten. kyllä tuolla harjoitusmäärällä taito karttuukin!
upin suksitraikin "vuotsolaisissa" oli kovapalaohjaimet, joten liukas jääkin toimi starttialustana hyvin.
pitkämatkalaiset jäivät yöksi tapsan lomakylän mökkiin ja päivän lentoja kerrattiin sekä saunottiin pitkälle iltaan..
lauantai-aamu valkeni kirkkaana ja lentotoiminta pääsi vauhtiin hyvissä ajoin. porukka oli vaihtunut osin ja paikanpäälle virtasi lisää uutta väkeä, kuka minkäkinlaisella kuljetuskalustolla
lentojen välillä kokoonnuttiin syömään maittavaa lihasoppaa, paistamaan makkaraa tai muuten vaan turisemaan
paramoottorilla voi lentää, vaikka liikuntakyky muuten olisikin rajoittunut:
loppuun pari videota.
paratraikkeja olikin senverran monta paikalla että voitiin järjestää pienimuotoinen kiihdytyskisa.
liekö uusi urheilulaji näin syntynyt maailmaan?
toinen hauska video.
ensimmäistä kertaa näin onnistuneen rististartin paratraikilla eli pyöräalustaisella moottoroidulla varjoliitimellä.
kauniiden säiden houkuttelemana paikalle kiirehti kolmisenkymmentä alan harrastajaa ympäri suomen kahtena viikonlopun päivänä ja yleisö päälle!
parhaimmillaan ilmassa oli yhtäaikaa lähes kymmenkunta pilottia. tässä peräti kolme sattui samaan kuvaan.
lauantain sääolosuhteet olivat hieman tuuliset, mutta lentoja tehtiin silti kosolti.
erkki oli varannut meille oikeen ilmatilan ja ilmoittanut trafille matalalentotoiminnasta. olihan tapahtuma-alue tampere-pirkkalan ctr-alueella.
sekään ei estänyt erään melko harvinaisen lentolaitteen pörräämmistä monta kertaa MEIDÄN ilmatilassa :(videokuvakaappaus)
timo kauhavalta maakäsittelee ja salon pojat seuraavat katseella
viikonlopun aikana nähtiin lukuisa joukko epäonnistuneita starttiyrityksiä jopa tekijämiehilläkin, johtuen jääolosuhteista. liukas jää saa aikaan epävarmuutta/liukastumisia/puutteellista lentotilaan saattamista ym. startissa.
nastakengistä olikin liukkaissa olosuhteissa hyvä apu.
itse olin unohtanut kotiin koko lentolaitteeni, mutta sain erkin ja tapsan forcea lainaksi sunnuntaina.
lieko outo siipi, sivutuuli vai liukkaan kiitotien alitajuinen pelko aiheuttanut peräti kolme peräkkäistä epäonnistunutta yritystä?
https://www.dropbox.com/scl/fi/psqgjr0iz4uo9n1755gcg/Aarno20170305.mp4?dl=0&oref=e&sm=1
niinpä ilmakuvat paikanpäältä piti ottaa multikopterilla :)
kaikenlaisia kameravirityksiä nähtiin paikanpäällä.
tässä eräs:
kyllä avustajia riittää, kun tyttö starttaa ;)
helinä se taisikin lentää koko viikonloppuna eniten. kyllä tuolla harjoitusmäärällä taito karttuukin!
upin suksitraikin "vuotsolaisissa" oli kovapalaohjaimet, joten liukas jääkin toimi starttialustana hyvin.
pitkämatkalaiset jäivät yöksi tapsan lomakylän mökkiin ja päivän lentoja kerrattiin sekä saunottiin pitkälle iltaan..
lauantai-aamu valkeni kirkkaana ja lentotoiminta pääsi vauhtiin hyvissä ajoin. porukka oli vaihtunut osin ja paikanpäälle virtasi lisää uutta väkeä, kuka minkäkinlaisella kuljetuskalustolla
lentojen välillä kokoonnuttiin syömään maittavaa lihasoppaa, paistamaan makkaraa tai muuten vaan turisemaan
paramoottorilla voi lentää, vaikka liikuntakyky muuten olisikin rajoittunut:
loppuun pari videota.
paratraikkeja olikin senverran monta paikalla että voitiin järjestää pienimuotoinen kiihdytyskisa.
liekö uusi urheilulaji näin syntynyt maailmaan?
toinen hauska video.
ensimmäistä kertaa näin onnistuneen rististartin paratraikilla eli pyöräalustaisella moottoroidulla varjoliitimellä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti