Lukijat

keskiviikko 16. syyskuuta 2009

ei oo lahden voittanutta!

eilen kokoonnuttiin siis lahteen. aikomuksena oli käydä hieman kurkkimassa, miltä "suomen chigago" näyttää ilmasta käsin.
kelihän vaikutti aivan huipulta paramoottorilentoihin, sillä korkeapaineen keskus oli parkkeerannut itsensä juuri lahden kohdalle koko päiväksi. vaikka yö oli ollut kylmä, emme uskoneet tuon mutkia lentäjän matkaan tekevän termiikki-ilmiön haittaavan enää näin syyskuussa.
tuuli henkäili startin hetkellä monesta suuntaa ja vasta kolmas siiven asettelu oli sitten lopullinen starttisuunta. kaikki oli jo valmiina starttiin, mutta konetta kaasutellessani kierrokset lopahtivat äkisti ja moottori kävi enää tyhjäkäynnillä. syykin selvisi nopeasti.



tärinä on vuosien varrella kuluttanut kaasuvaijerin "klunssin" niin pieneksi, että se pääsi tulemaan läpi vivun rei'ästä.














no, mitäs nyt? jääkö lentämättä lahdessa? sitten muistin juuri juutuupista katsomani korjausvideon!

http://www.youtube.com/watch?v=Dw1YIIOfmeM&feature=related

onneksi mukana oli paramoottorinkorjauslankaa ja tongit, joten sain viriteltyä pelin taas soivaksi.

lahden jokimaan raviurheilukeskuksessa oli juuri menossa nelivuotiaiden lämminveritammojen 1600 m:n tasoitusajo ja tällä hetkellä johtopaikkaa näyttää pitävän hallussaan "m.e. twurst"
















lahden hennalan varuskunnassa suorittavat varusmiespalveluksensa mm. useimmat suomalaiset urheilijat. kuntoa pidetään yllä mm. tällä sotilaskuntoradalla.














yleiskuvaa kaupungista

















kaupungin ylle oli helppo mennä, koska alapuolella toimitti varalaskupaikan virkaa tämä laaja "perhepuisto"
















olavi räty oli meillä paikallisoppaana lahden lennoilla. tässä olavi taitaa suunnitella ostosreissua?















lahden näkyvimmät maamerkit sijaitsevat salpausselän hiihtokeskuksessa.














hartwallin juomatehdas
















lahteen pääsee myös junalla















vanha ja uusi asutus sopusoinnussa pennalassa.

















porvoonjoki saa alkunsa lahden seuduilta. matkan aluksi on aina vaikeata päättää, minnepäin lähteä :)















paramoottorin korkeudensäätö on toteutettu yksinkertaisella tavalla. kun lisäät kaasua, korkeus lisääntyy ja kun lopetat kaasun painamisen, korkeus alkaa tippumaan. tänään tuo korkeudensäätö laskuvaiheen aikana ei jostain syystä toiminut. laskualueen yllä sai kaarrella lähes puoli tuntia, ennenkuin jalat tapasivat maan kamaran. yllättävän laaja nostoalue oli pahimmoiksi juuri siinä kohtaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti