sehän oli eilisillalle luvannu ihan kelpo keliä moottoroitua varjoliitoa ajatellen. arton ja henryn kanssa kokoonnuttiin ähtärin ehkä parhaalle starttipaikalle, peränteen kankaansaloon.
mielessä oli lentää pihlajavedelle, mutta kohtalaisen kova sivuvastainen tuuli sai meidät luopumaan ajatuksesta.
haa! kohtalaisen kovaa tuulta siis. minnehän se tuuli sitten oikein menisi?
kartta esiin ja viivottimella katsottiin, että tuuli veisi tankillisella kauhajoen nummijärvelle, mutta pitää muistaa ottaa huomioon se, että ylätuuli on aina 30 astettä coreolisvoiman ansiosta myötäpäivään kääntyneenä pintatuuleen nähden. uusi suunta kartalle... näyttäs vievän jalasjärvelle. ja bensaakin jää vielä tähteelle :) sinne sitten siis!
varmaan nähdään jalasjärvisiä lajitovereitakin ilmassa upean kelin houkuttelemina?
henry oppilaana laitettiin ensin tietysti tuulta haistelemaan. saatiin samalla hänelle yksi koululento lisää. henryhän on vanha tekijä tuossa tuulityhmyrin hommassa. termiikit, nostot ja turbulenssit kaikki kokenut...
kun ei henryä pahemmin keikuttanut, uskallettiin artonkin kanssa startata. sovimme ennen lennon alkua, että pysytään kimpassa ja lennetään jalasjärvelle.
arto kertoi lennon jälkeen plasmalla ajelleensa ainoastaan termotrimmit (negatiiviset) päällä musta heittämällä ohi! takaviistoon summissa roiskaistu valokuva kertoo kuitenkin totuuden. siellä painetaan spiidiä hullunkiilto silmissä :)
onkohan tuon miehen puheisiin enää mitään luottamista?
henry lentää kohti auringonlaskua
alavuden sapsalammesta kehtaa vielä toisenkin kuvan laittaa, kun on niin luonnonkaunis paikka. taustalla virtain toisvesi.
jukkahan se informoi, että nilkkaa tukevat kengät eivät ole niinkään "must", mutta nilkan lihaksien kehittäminen on. minäkin aloitin juuri eilen nilkkalihasten kehittämisen ostamalla lidlistä yhdeksällä eurolla uudet lentokengät!
alla kalakaoski peejoella.
matkaa taitettiin 700-900 metrin korkeudessa aina peejoelle asti. siitä alkoikin sitten peltoaukea kohti jalasjärveä ja saattoi turvallisesti lennellä ihan lentosääntöjen mukaisessa minimilentokorkeudessa.
alavallissa voimaperäistä karjankasvatusta
viljakuvioita jalasjärveläiseen tapaan.
juna pysähtyy alavalliin raiteelle neljä. matkustajia pyydetään asettautumaan jonoihin ja välttämään tungosta!
en oo asiantuntija, mutta eiköhän tää mahda olla alavallin keskusta?
"on rakkautemme syvä, kuin hirvijärvi" laulaa rehupiikles "jalasrakkautta" kappaleessaan. laulussa tarkoitetaan nimenomaan jalasjärven hirvijärveä.
jalasjärvihän tunnetaan lukuisista tuulimyllyistään. tässä yksi melko heikossa hapessa oleva.
säästän teidät nyt jalasjärven kirkon ja keskustan kuvilta ja mennään suoraan laskupaikalle. kuski ennätti juuri samaan aikaan tuohon seinäjoentien nesteelle. laskeuduimme aivan aseman viereen.
muttamuttamutta... missä olivat kaikki jalasjärviset paramotoristit??? helppohan tänne on kenen tahansa kulkijan tulla, kun ei kukaan oo rajoja vahtimassa....
tapsan kanssa soiteltiin ja hän kovasti ihmetteli, kun oli nähnyt "kolome vaaliaa" liidintä keskustan yllä :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti