Lukijat

keskiviikko 3. elokuuta 2011

kokkolassa kukonlaulun aikoihin

malkakoskelta ajeltiin vielä yöksi kokkolaan, jonne oli luvassa myös aamuksi kelpo keliä. anivarhain aamulla aloimme etsiskellä soveltuvaa starttipaikkaa. aika kauas ajatti, ennenkuin ensimmäinen sellainen sovelias löytyi kälviäntien varrelta.
jarin kone pätkii lämmityskäytön aikana. tulpanvaihdolla tauti hellitti.
















tuulesta ei juuri apua ilmaannousuun saanut ja starttijuoksu olikin taas mulla ennätyspitkä. onneksi heinäpeltoa piisasi...















kälviän ja kokkolan välinen junarata ylittää perhonjoen rimmissä.

















ja tässä perhonjoki työntää lopulta vetensä perämereen.

















peltosarat ovat päässeet kokkolan kaupungin liepeillä maanviljelystä tähdellisempään käyttöön

















"innogate" teknologiakeskus
















yleisnäkymää kokkolan keskustasta
















mikä lie tuo iso punainen talo vesitornin lähellä?















kokkolassa on myös oma "vanhakaupunki"

















ykspihlajan satama/teollisuusalueelta saa päivittäin elantonsa n. 1000 kaupunkilaista
sinkkiä, rikkihappoa ym. kemianteollisuutta
















meneepä siinä putkenosaa vähän joka suuntaan

















veikkaanpa, että tuolla käsitellään jotain punertavaa jauhemaista kemikaalia ;)

















ympäristönsuojelutoimet ovat melko massiiviset. verratkaapa altaiden kokoa vaikkapa yläreunan kaivinkoneeseen!
















harrinniemen ranta-alueet soveltuisivat hyvin varalaskupaikaksikin?

















ainakin rehevä ranta kestää näköjään lehmien ja lampaiden tallustella
















mustakarin huvivenesatama















"vanha satama" tuossa sijaitsi ennen maankaatopaikka ja leirintäelue.
















nyt siinä on tämän vuoden asuntomessualue:















siitäpä kerrostalokaksio merinäköalalla "parhaaseen hintaan"

















suntinsuu. tuota vesiuomaa pitkin kulkivat laivat kaupungin keskustaan vielä paristaa vuotta sitten. merenkurkun maankohoaminen on pakottanut rakentamaan sataman aina vaan kauemmas keskustasta. tämä ei muuten varsinaisesti ole mikään isomman joen suu. muutama oja yhtyy kaupungin ulkopuolella ja muodostaa tuollaisen kaupungin läpi kulkevan vesiuoman.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti